K-buurtoverleg - opstart

Verslagen, actielijst, planning, plannen, fotos, deelnemers.
Plaats reactie
Henk van de Belt
Site Admin
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-01-2013 14:29

K-buurtoverleg - opstart

Bericht door Henk van de Belt » 25-02-2013 01:03

Sinds 2012 leeft er bij enkele actieve K-buurtbewoners en organisaties het idee periodiek (weer) een buurtoverleg te houden. Ook K-buurtregisseurs en wijkbeheerders ondersteunen het idee.

Na enig mailverkeer (zie onder deze posting) is de deelnemersgroep* gegroeid naar een 25-tal bewoners (commissie-/bestuursleden uit 15 wooncomplexen) en vertegenwoordigers van 4 buurtgebonden organisaties, politie, opbouwwerk en Stadsdeel Zuidoost.
* Deelnemers: http://020zo.forum2go.nl/activo-s-organ ... t-t25.html

Op dinsdag 12 maart 2013, 19.30-21.30 uur, zal in activiteitenruimte De Salon, Kikkenstein 2016, de opstartbijeenkomst worden gehouden. Voor een notulist en koffie/thee met iets erbij wordt gezorgd.

Agendavoorstel
1. Welkom en korte voorstelronde
2. Vaststelling agenda
3. Algemene doelstelling, status K-buurtoverleg
4. Werkwijze, kerngroep, werkgroepen, ondersteuning, internet
5. Termijnagenda (acties, trekkers, planning), vergaderdata
6. Rondvraag en sluiting.


Tot ziens op dinsdag 12 maart. Groet!

Henk van de Belt
voorzitter Bewonersvereniging Kikkenstein
06.5495.2175 - 020.699.6495

PS
De groep is vrij groot en past nog net in De Salon. Reserveren bij De Bonte Kraai gaat moeilijk. Niemand te bellen. Personeel vraagt te mailen. Geen antwoord op mail. Mocht de locatie toch De Bonte Kraai worden dan wordt ieder via mail geïnformeerd.

Henk van de Belt
Site Admin
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-01-2013 14:29

Bericht door Henk van de Belt » 25-02-2013 13:13

email verzonden op 19 febr. 2013

Beste K-buurtgenoten,

Enthousiasme voor het K-buurtoverleg! Het initiatief voor een nieuw buurtoverleg is goed ontvangen. Een 25 K-buurters (bewoners, werkers) meldden zich al aan. Deze mail gaat ook naar enkele "nieuwe" buurtbetrokkenen. Ook het stadsdeel wil een overleg + schouw (per fiets?). Dank voor de enthousiaste, bezorgde en inspirerende mails. Die positieve energie belooft progressie voor onze buurt! Elkaar nu direct kunnen mailen (zie deelnemerslijst) is al belangrijk.

Wanneer bij elkaar komen?
Bewoners kunnen vaak 's avonds. Niet ieder kan elke dag. Ambtenaren komen liever overdag en ca. 2x per jaar. Overleg kan ook via mail, facebook of het 020zo.forum Registreer je voor vooroverleg vanuit je huis wel even! Lijsten van diensten en functionarissen zijn na inloggen te zien.

Voorstel overlegfrequentie nav mails en gesprekken:
2x pj overleg/schouw + ambtenaren erbij dinsdags 14-16 uur.
2x pj avondoverleg dinsdags om 19:30 - ca. 21:30 uur.
Bijeenkomsten in De Salon (Kikkenstein) of De Bonte Kraai.

- start: dinsdag 12 maart (was 5 maart) 19:30u, De Salon, Kikkenstein 2016.

voorstel 4x regulier overleg 2013:
- 1e overleg/schouw: dinsdag 19 maart 14 uur
- 2e overleg: dinsdag 11 juni 19:30 uur
- 3e overleg/schouw: dinsdag 10 sept. 14 uur
- 4e overleg: dinsdag 10 dec.19:30 uur

Doelstellingen, werkwijze en aandachtsgebieden
Ook een kerngroep (voorz. penn.m. secr. notulist, publicist)? Een klaagclub mag het m.i. niet worden. Meer een denktank. Een soepele, inspirerende formatie met een degelijke status. Die met de overlegpartners adequaat kan samenwerken.

Het EG-overleg krijgt € 1400 per jaar voor notulist, kosten, etc. Een budget is m.i. ook aan te vragen voor het K-overleg. Wellicht kan David Bastiaans (opbouwwerk) hierbij adviseren.

Een aantal aandachtsgebieden werd al in mails genoemd:
- Kraaiennestmarkt, verkeer, veiligheid, verlichting, vervoer, werkgelegenheid, jongeren, activiteiten, faciliteiten, educatie, sport, kunst, werkzaamheden, buurteconomie, buurtbedrijven, reiniging, nutstuinen, parkaanleg, communicatie, bestuurlijk stelsel vanaf 2014, invloed bewonersorganisaties, bewonersgestuurde wijkontwikkeling (BWG). De lijst zal zeker groeien. Dat wordt prioriteiten stellen en taken verdelen. Genoeg aspecten om op het startoverleg te bespreken.

Buurtbobo's welkom!
Ken je meer actieve en creatieve K-buurtbetrokkenen? Eventueel als reserve-deelnemer? Stuur deze mail dan door. De groep is nu al groot. Maar niet ieder zal er altijd bij zijn.

Groet!

Henk van de Belt
voorzitter Bewonersvereniging Kikkenstein
06.5495.2175 - 020.699.6495

Henk van de Belt
Site Admin
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-01-2013 14:29

Bericht door Henk van de Belt » 25-03-2013 15:29

Het K-platform is op 12 maart door een 16-tal enthousiaste K-buurtfans gestart.

Info erover staat in de introductiebrief:
http://www.scribd.com/doc/132239725/Kpf ... K-Platform

Plaats reactie